RE/MAX Choice
25940 31500
info@remax-choice.gr

Όροι για την αγορά ακινήτων στην Ελλάδα

1. Ξένοι και μέλη της ΕΕ μπορούν εύκολα να αγοράσουν ακίνητα στην Ελλάδα. Αυτό απαιτεί την έκδοση του φορολογικού αριθμού στην Ελλάδα (ΑΦΜ). Τα απαιτούμενα έγγραφα είναι:

  • δελτίο ταυτότητας
  • εξουσιοδότηση από τον αγοραστή στον λογιστή για την έκδοση του αριθμού φορολογικού μητρώου και την υποβολή ετήσιας φορολογικής δήλωσης σας ( εκδίδονται σε τοπικό επίπεδο). Η έκδοση αριθμό φορολογικού μητρώου του αγοραστή, κοστίζει 50€.

2. Εάν ο αγοραστής επιθυμεί την έκδοση τραπεζικού λογαριασμού σε ελληνική τράπεζα θα πρέπει να προσκομίσει:

  • Ταυτότητα
  • βεβαίωση μόνιμης κατοικίας στο δήμο στον οποίο κατοικεί - μεταφρασμένα και επικυρωμένα
  • φορολογική δήλωση για το εισόδημα που προέρχεται από το προηγούμενο έτος ή πιστοποιητικό από την εργασία για τους μισθούς που λαμβάνει
  • ΑΦΜ
  • διεύθυνση φορολογικής κατοικίας.

3. Η νομιμότητα της αγοραπωλησίας των ακινήτων στην Ελλάδα είναι απολύτως εγγυημένη, καθώς νέοι νόμοι απαιτούν μια σειρά από έγγραφα:

  • πιστοποιητικό από τον πολιτικό μηχανικό για την νομιμότητα του ακινήτου, (αλλαγή στην οικοδομική άδεια και οποιεσδήποτε άλλες αλλαγές στη δομή και τον τύπο του ακινήτου). Αν υπάρχουν, θα πρέπει να νομιμοποιηθεί και επικυρωθεί πριν από την αγορά. Αυτά τα έξοδα βαρύνουν τον πωλητή. Εάν εκδοθεί ψεύτικο έγγραφο από τον μηχανικό, ο ίδιος χάνει το δικαίωμά εξασκήσεις του επαγγέλματος του για πάντα. Το ίδιο συμβαίνει και με τους συμβολαιογράφους που υπογράφουν συμβόλαια χωρίς ένα τέτοιο έγγραφο και ελλιπή φάκελο των απαιτούμενων εγγράφων για την υπογραφή της συμφωνίας
  • τον φόρο ακίνητης περιουσίας που καταβάλλεται για την προηγούμενη πενταετία
  • το έγγραφο των καταβληθέντων ποσών στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία
  • το έγγραφο που καταβάλλονται για τους λογαριασμούς από το δήμο και την εταιρεία ηλεκτρισμού (TAP).

4. Η ομάδα των δικηγόρων, των μηχανικών και συμβολαιογράφων του γραφείου μας ελέγχει λεπτομερώς όλα τα έγγραφα των ακινήτων που αναλαμβάνει η εταιρία με αποκλειστική ανάθεση. Το σύνολο των πληροφοριών του ακινήτου είναι προσβάσιμο από τον υποψήφιο αγοραστή πριν από την αγορά.

5. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι η κατάθεση παραμένει στον γραφείο για την οριστικοποίηση της συναλλαγής για να διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας και σε περίπτωση άρνησης από τον πωλητή να μεταβιβάσει το ακίνητο η προκαταβολή να επιστρέψει στον αγοραστή. Όλα αυτά είναι νομοθετικά κατοχυρωμένο στο προσύμφωνο που υπεγράφη από τις τρεις χώρες.

Πρόσθετες πληροφορίες:

  • Ο ετήσιος φόρος των ακινήτων βρίσκεται μεταξύ 3€ - 5€ για 1 τετραγωνικό μέτρο σε κατοικημένη περιοχή.
    Παράδειγμα 60τμ x 3€ = 180€.
  • Ο ετήσιος φόρος για αγορά γης είναι 1,5€ για 1 στρέμμα.
  • Φόρος μεταβίβασης ακινήτου και συμβολαιογραφικά έξοδα ανέρχονται περίπου στο 6%.
  • Η μεταφορά των υφιστάμενων λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος και νερού στον νέο ιδιοκτήτη κοστίζει περίπου 40 € (σε περίπτωση που χρειαστεί ένα νέο σκίτσο της ηλεκτρικής εγκατάστασης είναι απαραίτητο να καταβληθούν επιπλέον 150€. Σε περίπτωση αγοράς κατοικιών στην οποία δεν υπάρχουν συνδέσεις νερού και ρεύματος οι μετρητές κοστίζουν περίπου 248€ (νερό) και 450€ (ρεύμα).
  • Το γραφείο μας αναλαμβάνει την διεκπεραίωση των εγγράφων ακόμη και μετά την αγορά του ακινήτου, όπως την δήλωση στην εφορία και στο κτηματολόγιο, τις ετήσιες φορολογικές δηλώσεις, την πληρωμή των λογαριασμών κοινής ωφέλειας και άλλες υπηρεσίες εντελώς δωρεάν.
  • Η διαχείριση των ακινήτων πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου από το γραφείο μας.
Loading...